tisdag 10 december 2013

Babels torns julkalender #10: Svensk sci fi, 7 noveller för 7 kronor

Det var inte tänkt att jag skulle ha med saker som kostar pengar här, hur rolig
är en julkalender då liksom? Men så hittade jag en app utgiven av MIX förlag, som erbjöd sju svenska sci fi-noveller för ynka sju kronor, det vill säga en krona styck. Det är ett riktigt hyggligt pris vill jag hävda.

Jag började läsa en, men avbröt väldigt tidigt när det visade sig att det var en erotiknovell, om än i någon sci fi-setting. Jag vet inte så noga. Men jag var inte så inte så intresserad av det, i alla fall. Men trots en (åtminstone för mig) dålig start har jag höga förhoppningar på fortsättningen. Bland andra med verkar nämligen personligheter som Otto Witt, mannen som var upphovsmakare till vårt lands första sci fi-magasin och tillika än av de allra första författarna och teoretikerna vi hade på området, samt även KG Johansson som ju vunnit lite priser och grejer för sin science fiction, som jag dock aldrig läst.

Så nog bådar det gott alltid. Sök på Dötid Science Fiction på app store, väl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar