torsdag 2 maj 2013

Filmreflektion: A Little Bit Behind

Det var bara härom veckan som jag tipsade om fem bra kortfilmer, hade jag sett då vad jag har nu, så hade listan kanske sett annorlunda ut. Den australiska sjuminutersfilmen A Little Bit Behind (Paul Slater, 2011) är en mokumentär skildring av tidsresenären Steve Palmer, som råkat hamna fel i tiden, helt enkelt. Det refereras till Tillbaka till framtiden (Back to the Future, Robert Zemeckis, 1985) som en dokumentärfilm och allt är uppenbarligen ganska festligt. Vissa delar är bättre än andra, men lägstanivån är hög. Idén är toppensmart, filmen är väldigt rolig och bra gjord, jag faller pladask för sånt här, innovativt användande av ett så beprövat koncept som tidsresan. Jag lämnar det så därhän, och låter er alla se filmen själva, och gör det för all del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar