tisdag 14 maj 2013

Tablåtips v. 20

Ny programpunkt, så att säga. Tänker tipsa lite om filmer som går på TV i veckan, bara på relativt kanaler som typ alla har tillgång till. Håll till godo!

Tisdag
Collateral (Michael Mann, 2004) 21:00 TV11 - Toppentät thriller av absolut högsta kvalitet, Michael Mann, han kan.

Onsdag
Truman Show (Peter Weir, 1998) 17:00 TV11 - Allas favoritfilm är kanske inte min favoritfilm, men visst är den väl bra ändå. Om någon skulle ha råkat missa finns bra tillfälle att ordna upp det.

Torsdag
Edward Scissorhands (Tim Burton, 1990) 16:55 TV11 - Även detta en klassiker som ju bör ses förr eller senare. Har man dötrist när den är slut kan man väl se The Wedding Singer (Frank Coraci, 1998) som tar vid direkt efter, om inte annat så för att få se Billy Idol göra sin festliga cameo.

Fredag
Man kan ju inleda helgen med Wayne's World (Penelope Spheeris, 1992) och dess uppföljare som går direkt efter varandra 17:00 TV11. TV11 visar sig vara roligast typ hela veckan för sen kommer Vanilla Sky (Cameron Crowe, 2001) vars lov jag ju sjungit flertalet gånger här. Har man redan sett den rekommenderas istället Swing Vote (Joshua Michael Stern, 2008) 21:30 SVT1 - fint drama om vikten vid att göra sin röst hörd när det vankas val. Personligen ska jag även försöka se Repo Man (Alex Cox, 1984) 23:30 SVT1 då jag haft den på min att-se-lista rätt länge nu.

Lördag
Collateral går på TV igen, 22:00 på Sjuan. Kanske inte värd att se två gånger samma vecka men om den missas ikväll så finns en till chans. Nåja, ingen större förlust, jag misstänker att folk har annat att göra på lördag.

Söndag
Två filmer jag vill se men inte har sett. Först och främst Into the Wild (Sean Penn, 2007) 12:15 TV11 och sen ett halvt dygn senare Frost/Nixon (Ron Howard, 2008) 00:50 SVT1. Kan bli av att man ser, då.

Tack för mig, trevligt filmtittande (jag känner att jag mestadels kommer hålla mig till DVD-samlingen den här veckan).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar