tisdag 11 september 2012

Perfekt pop: Femtio år av perfekt pop

För ett par månader sen genomförde jag ett omfattande låtinsamlingsprojekt. Målet var att samla tio fantastiska låtar per år (kanske de tio bästa per år, rent av) från 1960 till 2009 med regeln att ingen aktör fick förekomma mer än en gång under dessa femhundra låtar. En annan begränsning blev förstås Spotifys utbud, vilket medför att vissa uppenbara akter saknas. Vissa låtar är superhits och andra högst okända för den som inte är popnörd. Den gemensamma nämnaren är att alla är helt fantastiska. Jag blev klar och har sedan dess bytt ut vissa låtar när jag hittat andra (marginellt) bättre i deras ställen. För närvarande håller jag på att samla ihop till ett komplement med 50talet, vilket förstås tar tid om jag inte vill tumma på kvaliteten (och det vill jag ju inte). Tills det är klart finns i alla fall 60-09 tillgänglig för allmänheten här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar