måndag 19 augusti 2013

"ett högst oplanerat sommaruppehåll"

Det var inte meningen att det skulle ta stopp. Jag ämnade aldrig att sluta skriva tramsblandade tänkvärdheter. Men saker går inte alltid som tänk, och det blev i samband med min Gotlandsvistelse och dagarna runt omkring ett högst oplanerat sommaruppehåll, som ändå kanske var behövligt.

Det ska sägas att jag inte hållit mig från skrivandet för det, det hade nog inte riktigt gått. Jag har närmare bestämt recenserat fyra filmer till sedan Känn ingen sorg-texten jag länkade till senast (och gör igen här). Det är väldigt roligt att gå på pressvisningar, skriva regelrätta recensioner med tillhörande sifferbetyg, och få dem publicerade någon annanstans än på ens egen blogg. Så det kommer väl förmodligen fortsätta så. Och här är lite länkar till de filmer jag hittills recenserat. Sightseers, Promised Land, Frances Ha och nu senast Elysium. Även Woody Allens nya Blue Jasmine kommer dyka upp inför premiären på fredag.

Jag har i vanlig ordning sett rätt så mycket film senaste månaden. Kanske lite mindre än vanligt då jag har träffat människor så mycket som möjligt. Men jag brukar oftast hinna klämma in filmer också, ändå. Hur som helst så räknar jag nog med att de filmer som verkligen förtjänar att uppmärksammas kommer få naturligt utrymme här i framtiden, så jag gör ingen större grej av det nu.

Snart så, snart kommer säkert nåt intressant skrivas här. Dessförinnan finns andra åtaganden (nyligen nämnda recension etc).

Förresten kanske nån lägger märke till att denna webbplats inte ser ut riktigt som förr. Det beror på att den är finare såhär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar